страница 1
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Похожие работы
|
Программа по английскому языку составлена на основе Государственного образовательного - страница №1/1
Областное государственное бюджетное образовательное учреждение Среднего профессионального образования Томский индустриальный техникум Согласованно: Утверждаю: Председатель ЦК Зам. директора по УМР ____________________ ____________ Е.А. Терентьева «_____» ________2012г. «____» ________ 2012г. Томск – 2012г. ОДОБРЕНА Составлена в соответствии Цикловой комиссией с Государственными требованиями к минимуму содержания и уровню подготовки выпускников и в соответствии с ФГОС Протокол № ______________ Согласовано: Методист ________________ Программа учебной дисциплины «Иностранный язык» предназначена для реализации требований к минимуму содержания и уровню подготовки выпускников на базовом уровне. Программа по английскому языку составлена на основе Государственного образовательного стандарта среднего (полного) общего образования по предмету английский язык. В программе сформулированы конкретные задачи обучения, структура курса и промежуточные цели, а также указывается тематика и характер языкового материала, и типы упражнений, рекомендуемых для освоения различных видов языковой деятельности на разных этапах учебного процесса. Программа курса рассчитана на один год обучения. В программу включены требования к текущему и итоговому контролю: зачет. Изучение английского языка на базовом уровне направлено на достижение следующих целей: формирование и развитие речевых навыков, достаточных для реализации коммуникативных функций на уровне, позволяющем полноценно осуществлять круг профессиональных обязанностей и общение, как в деловой сфере, так и в повседневной жизни. 1. Образовательная задача: достижение коммуникативной компетенции, а именно, определенного уровня языковых, страноведческих и социокультурных знаний, коммуникативных умений и речевых навыков, позволяющих, коммуникативных умений и речевых навыков, позволяющих осуществлять иноязычное общение. 2. Практические задачи: 2.1. Студент должен знать: лексический (1200 – 1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарем) иностранных слов профессиональной направленности. 2.2. Студент должен уметь: уметь распознавать основные грамматические конструкции при работе с текстом (времена, залоги, типы вопросов, модальные глаголы, согласование времен, неличные формы глагола, сослагательное наклонение); общаться (устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы; переводить (со словарем) иностранные тексты профессиональной направленности; самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас. Рабочая учебная программа («Техническая эксплуатация и обслуживание электрического и электромеханического оборудования») рассчитана на 50 часов, изучается на 1 курсе, из них отводится 11 часов на аудиторные занятия , 39 часов на самостоятельную форму работы, форма аттестации – зачет. Рабочая учебная программа («Организация и технология защиты информации») рассчитана на 72 часов, изучается на 1 курсе, из них отводится 9 часов на аудиторные занятия , 63 часов на самостоятельную форму работы, форма аттестации – зачет. Рабочая учебная программа («Коммерция по отраслям») рассчитана на 42 часов, изучается на 1 курсе, из них отводится 9 часов на аудиторные занятия, 33 часа на самостоятельное изучение, форма аттестации – зачет. Общеучебные умения, навыки и способы деятельности: Рабочая программа предусматривает развитие у учащихся учебных умений, связанных с приемами самостоятельного приобретения знаний: использовать двуязычные и одноязычные (толковые) словари и другую справочную литературу, ориентироваться в различных источниках; а так же развитие специальных учебных умений: использовать выборочный перевод для достижения понимания текста; интерпретировать языковые средства, отражающие особенности культуры англоязычных стран, участвовать в проектной деятельности межпредметного характера, в том числе с использованием сети Интернет. Формы, методы, технологии, контроль: Основной вид занятий – комбинированный урок (повторение, усвоение и закрепление полученных знаний). Правила аттестации студентов по учебной дисциплине: Структура и содержание зачета: I. Допуск к зачету
II. Зачёт
Структура и содержание экзамена I. Допуск к экзамену
II. Экзамен
Тема 1. Вводно-коррективный курс.
Тема 2. Повседневная жизнь.
Тема 3. Отдых.
Тема 4. Здоровье.
Тема 5. Страны мира.
Тема 6. Современный мир профессий.
Требования к уровню подготовки выпускников
Итоговый контроль. Экзаменационные темы:
Литература
ПРАВИЛА ВЫПОЛНЕНИЯ И ОФОРМЛЕНИЯ КОНТРОЛЬНЫХ РАБОТ Контрольную работу следует выполнять в отдельной тетради, чернилами любого цвета, кроме красного, оставляя поля для замечаний рецензента или в печатном. На обложке тетради (титульном листе) должны быть написаны (разборчиво) фамилия студента, его инициалы, номер группы, название дисциплины. Варианты контрольных работ приведены в таблице 1 и выбираются по начальной букве фамилии студента.
Контрольная работа. Вариант № 1 I. Напишите множественную форму имен существительных. wealth, health, brush, place, driver, potato, play, copy. II. Переведите предложения контрольной работы по английскому языку: 1. Он студент лингвистического университета. 2. Сегодня будете говорить вы, а я буду лишь слушать. 3. Он занимается выполнением контрольных работ по английскому языку. 4. Он как раз тот человек, который может нам пригодиться. 5. Со мной никогда прежде так вежливо не разговаривали. III. Измените следующие словосочетания, используя притяжательный падеж. that address/this man, names/his pets, rooms/ my houses, the wedding/ Jack and Natasha, houses /the Browns, tables/my friend Jim. IV. Напишите степени сравнения следующих прилагательных. Wealthy, pretty, smart, curious, experienced, lazy, fresh, nice, light, smart, much. V. Раскройте скобки, используя правильную форму глагола в нужном времени. Переведите предложения. a. They (go) to the South next month. b. Our grandmother (not/hear) this song for ages. c. Ken is in his room, he (read) a book. d. The river Amazon (flow) into the Atlantic Ocean. e. The bed was very comfortable and I (sleep) very well. f. There (be) a very big piano in the sitting-room. g. There (be) some beautiful pictures on the wall. h. The tasty apple pie (be/bake) by my mother yesterday. VI. Переведите следующие предложения, поставьте их в отрицательную и вопросительную форму. 1) Он всегда выполняет контрольные работы по английскому языку на отличные оценки. 2) Он подарит ей словарь технических терминов на день рождения. 3) Ты учишься в Ростовском университете? 5) Они сейчас едут на поезде в Надым. 6) Я никогда не был в Екатеринбурге. 7) Выставка книг в Новосибирске будет открыта через две недели. 8) Эти газеты были напечатаны в Москве или Санкт-Петербурге? 9) Этот город относится к уральскому или сибирскому федеральному округу? 10) Где моя контрольная работа по английскому языку? 11) Переводчик поехал во Владивосток на конференцию. VII. Заполните пропуски необходимыми модальными глаголами (can, may, must). 1) Every child … know these rules. 2) You … ask any questions, I am ready to answer. 3) … I do anything for you? VIII. Выберите соответствующее местоимение из двух, приведенных в скобках, заполните им пропуск, переведите предложения. 1. There are more computers per head in England than ... in the world (anywhere else, somewhere else). 2. There aren't ... easy ways of learning to program a computer (any, some). 3. That woman blamed ... for those mistakes (herself, him, himself). 4. Excuse me. Can you tell ... the way to that station (I, me). 5. There were ... strange lights in the sky (any, some). IX. Переведите предложения контрольной работы по английскому языку, обращая внимание на модальные глаголы. 1. Amplifiers can be classified according to whether they amplify a narrow or wide band of frequencies. 2. High amplification may be obtained even with quite small plate currents. 3. These diode tubes could be used as rectifiers to change alternating current to direct current. 4. Engineers should consider a great number of circuits with different stages of amplification before they start their work. 5. Output voltage of each amplifier stage must be coupled in some way to the grid of the succeeding amplifier tube. 6. A number of TV stations are to be linked up into a network. 7. The voltage has to be very high if all wires are not thick. 8. Those students were allowed to look at designed circuits. Контрольная работа. Вариант № 2 1). Образуйте множественное число от следующих существительных
2. Перепишите предложения, раскрыв скобки.
3. Выберите правильную форму.
4. Раскройте скобки, употребляя глаголы в Past Simple или Past Continuous. 1. They (to drink) tea when I (to come) home. 2. He (to walk) along the river when a boat (to pass). 3. The old man (to think) about his plan when he (to fall) asleep. 4. We (to listen) to an interesting lecture yesterday. 5. When I (to enter) the classroom, the teacher (to write) words on the blackboard and the pupils (to copy) them into their exercise-books. 6. They (to get) ready to go out when it (to begin) raining. 7. Yesterday at one o'clock I (to have) lunch at the canteen. 8. When he (to come) in, I (to do) my exercises. 9. What you (to do) at eight o'clock yesterday? 10. At this time yesterday I (to go) home. 5. Раскройте скобки, употребляя глаголы в форме Past Continuous Tense.
6. Перепишите следующий текст в прошедшем времени. On Monday we have five lessons. The first lesson is Russian. At this lesson we write a dictation and do some exercises. Nick goes to the blackboard. He answers well and gets a "five". Pete does not get a "five" because he does not know his lesson. After the second lesson I go to the canteen. I eat a sandwich and drink a cup of tea. I do not drink milk. After school I do not go home at once. I go to the library and take a book. Then I go home. 7. Вставьте is / am / are / do / don't / does / doesn't. 8. Раскройте скобки, употребляя глаголы в Present Simple. 1. I (to run) run very fast. 2. He (to run) ............ very fast too. . 3. We often (to sleep) ............ in the garden. 4. Her sister (to leave) …….. .. home early. 5. Sally (to open) ............... the window in her room when she is hot. 6 Mr. Bay often (to go) ............. to the cinema with his son. 7. My Mammy (to swim) ............... very well. 8. We (to swim) .............. well too. 9. Раскройте скобки, употребляя глаголы в Present Continuous. 1. Не (to read) ............. a book now. 2. She (to do) ............. her home work. 3. My mother (to sit) ...........at the table now. 4. I still (to write) .............. a letter. 5. They (to play) .............. football. 6. It (to snow) ............... now. 7. We (to have) ................ dinner now. 8. It still (to rain)............... . 9. Why .............. you (to talk)? 10. The girl (to draw).............. a picture at the moment. Контрольная работа. Вариант № 3 1. Образуйте форму множественного числа данных существительных. A boss, a woman, a film, a boy, a tennis lesson, a photo, an exam in English, a box of matches, a nose, an apple pie, a piece of cake, an old city in Russia, a child, a shelf, a bottle of whisky, a man, a taxi, a fish shop, a car park. 2. Задайте общий, разделительный и специальный вопросы к следующим предложениям. a) We live in a large flat. b) My daughter goes to a music school. c) Ann and Mike often get back home at five. d) I usually get up at seven. e) Eve’s pet likes to sleep in her bed. 3. Заполните пропуски предлогами a) Let’s meet ___ five. Only don’t be late. b) Let me have list seven. It’s ___ Ben’s shelf. c) It’s so noisy ___ his lab! d) Is he ___ home yet? No, he’s still ___ his lesson. e) Is Mrs. Flynn ___ Italy? No, she’s ___ Spain. 4. Выберите подходящее указательное местоимение (this →that, these →those): a) Please have ___ apples. b) Please have ___ apple juice. c) Can I see ___ documents, please? d) ___ shop is still closed. 5. Переведите предложения на русский язык a) Shall I help him? Oh, no, don’t! b) He can come at half past ten. c) You can’t smoke in a lab. d) Can your sister speak Finnish? Yes, she can, but only a little. e) Can’t he give back my file? f) Can you give an example, please? g) You may take my dictionary home. h) May I come in? i) It’s a lovely day, isn’t it? Yes, it is. j) Isn’t it a silly film! k)This is an Italian café, and that’s a snack bar. l) These are my files, those are yours. 6. Поставьте глаголы в Present Continuous или Present Simple. 1. Don't put your coat on. The sun (to shine)is shining. 2. In summer the sun (to shine).............. brightly. 3. Run downstairs. Your sister (to wait for) ......... you. 4. I usually (to wait for)..........Tom. He is always late. 5. We (to have) .......... coffee every morning. 6. I like tea, but now I (to have)........... coffee. 7. Mary (to play) ........... the piano every evening. 8. Where is John? - He (to play)............ the piano. 9. Our boys usually (to play)............... football in the yard. 7. Раскройте скобки, употребляя глаголы в Present Simple. 1. I (to run) run very fast. 2. He (to run) ............ very fast too. . 3. We often (to sleep) ............ in the garden. 4. Her sister (to leave) …….. .. home early. 5. Sally (to open) ............... the window in her room when she is hot. 6 Mr. Bay often (to go) ............. to the cinema with his son. 7. My Mammy (to swim) ............... very well. 8. We (to swim) .............. well too. 8. Выберите правильный вариант. 1. Have you got ……….. money? a few b. many c. much 2. Can I have ……….. milk, please? many b. a little c. a few 3. How ………. people are in the room? many b. much c. a little 4. There are ………. biscuits in tin. much b. a few c. a little 5. There are ………. books on the shelf . Little b. much c. a lot of 6. There is very ……… honey in the jar. Little b. few c. many
Контрольная работа. Вариант № 4 1. Вставьте артикль, где необходимо
3. Раскройте скобки, поставив глагол в правильную форму Past Simple, Past Continuous, Past Perfect or Past Perfect Continuous: 1). What ………. (you/do) at 8 o’clock last night? 2). They ………. (move) into their new house two weeks ago. 3). We ………. (finish) tidying the house by the time our guests arrived. 4). The children were doing their homework while their father ………. (prepare) dinner. 5). He couldn’t pay the bill because he ………. (leave) his wallet at home. 6). Laura ………. (type) six letters by 11 j’clock.
5. Переведите на английский
6. Заполните пропуски подходящими словами much, many, a lot of: 1). There are so ………. birds in the sky! 2). John hasn’t got ………. money. 3). There aren’t ………. cars in the street. 4). Are there ………. apples on the tree? 5). We are early. We have ………. time. 6). There is ………. gold in the beg. John and Mary have got a house in the country. 1) …… house is big. It has five rooms. 2) …… rooms are big too. Paul and Liz are John and Mary’s friends. 3) ……. 4) …… friends. They have got a dog. 5) …… a small white dog. 6) …… name is Prince. 8. Заполните пропуски, используя данные ниже глаголы в правильной форме: Watch, be, practice, relax, go, get up Jim McDonald 1)……………. a professional tennis player. Every day he 2) …………… at 6 o’clock. He 3)………….. with his coach all day and in the evening he 4)……………. . He often 5)…………. TV. He always 6)..……….. to bed early because he always feels tired. 1 In the New Year we _____________ (spend) less time watching TV. That’s what we’ve decided to do. 2 Have you heard the news? Tom and Jane _____________ (get) married on the first of July! 3 Is it Tuesday tomorrow? I _____________ (finish) classes at 5 so I can meet you at 5.30. 4 I’m sure by 2020 more than 60% of people _____________ (use) the Internet at work. 5 She looks so pale. I think she _____________ (faint) in a minute. 6 I’m not sure but some people in the audience _____________ (not know) English very well. I think we should hire an interpreter. 1. Can anyone give me ..... please because I have just fallen over? a. hand b. a hand c. the hand 2. I only want ..... little sugar in my tea, please. a. a b. the c. such 3. Moscow is on ...... a. Moskva river b. a Moskva river c. the Moskva river 4. ..... is the main modern art museum in London. a. Tate Gallery b. A Tate Gallery c. The Tate Gallery 5. Can you give me ..... over there? a. book b. a book c. the book
a. in b. at c. on
a. in b. at c. on
a. in b. at c. on
a. in b. at c. on
a. in b. at c. on
a. in b. at c. on
a. in b. at c. on
a. in b. at c. on
a. in b. at c. on
a. in b. at c. on 3. Выберите правильный ответ
a. could b. should c. would d. must
a. could b. will be able to c. will can d. is able to
a. Must b. needn’t c. can d. should
a. might b. should would c. can
a. have to b. was to c. had to d. must 4. Переведите с русского на английский: 1. Он написал довольно много книг. 2. Я не могу идти"с вами сегодня в театр. У меня так много работы. 3. В нашей библиотеке мало английских книг. 4. В автобусе было слишком много народа. 5. В стакане было мало воды, и он налил (pour) себе немного. 6. Мало кто понимает его английский язык. У него слишком много ошибок. 7. В прошлом году было построено мало новых домов. 8. Премьер-министр (prime minister) сказал журналистам лишь несколько слов. 9. Я встре-чал мало хороших врачей в своей жизни. Но доктор Грин, наш врач, дает нам массу полезных советов. 10. Можно мне немного кофе? -- Нет, он слишком крепкий для тебя. 5. Переведите с английского на русский 1. He has written quite a few books, 2,1 can't go to the theatre with you today. I have got so much work to do. 3. There are few English books in our library. 4. There were too many people in the bus, 5. There was little water in the glass, and he poured himself a little, 6. Few people understand his English. He has too many mistakes. 7. Few new houses were built last year. 8. The prime-minister said to the journalists only a few words. 9.1 met few good doctors in my life. But doctor Green, our doctor, gives us plenty of good advice. 10. May I have a little coffee? -- No, it's too strong for you 6. Выберите правильный вариант: 1. Your story is really … I had never expected to hear anything like that. a. surprising b. surprised 2. Your test result is absolutely … You should start learning the topic from the very beginning. a. disappointing b. disappointed 3. Molly was so … after the journey that she didn’t even come down for dinner. a. tiring b. tired 4. Paris is a … city of romantic dreams and passionate love. a. fascinating b. fascinated 5. I was … to see her playing up an innocent child. a. amusing b. amused 6. She didn’t expect him to be so … at the news that she was getting married. a. astonishing b. astonished 7. Remember the … road accident last week and drive more carefully! a. shocking b. shocked
8. Выберите правильный вариант: 1. I think I won’t swim today, because the water is … than usual a. coldder b. the coldest c. coldest d. colder 2. His room was … than we expected. a. tidyer b. tidier c. tider d. tidiest 3. This is … building I have ever seen. a. high b. highest c. the highest d. higher 4. The path became … when we passed the lake. a. narrower b. narrowest c. more narrower d. the narrower 5. This king was … of all in his time. a. the noblest b. noblest c. nobler d. noblier 6. The roads in the countryside were … than in the city, so we had to drive slower. a. wet b. wetest c. wetter d. weter 7. … way to cook chicken is to roast it. a. the easest b. the easiest c. the easyest d. the easiest 1. We … to be polite and friendly to other people. a. have taught b. are taught c. may taught d. be taught 2. The exhibition … to the audience tomorrow morning. a. will be opened b. open c. will open d. is opened 3. My best friend … me about his wedding. a. is being informed b. has been informing c. was informed d. informed 4. The Pyramids … long before the European civilization appeared. a. will be constructed b. are constructed c. have been constructed d. had been constructed 5. You’ll have to wait because the dinner … a. will just being cooked b. is just be being cooked c. is just being cooked d. was just being cooked 6. During World War II many cities … by the German army. a. were occupied b. occupied c. have occupied d. are occupie 7. A lot of money … since we established this fund. Hopefully, we will have raised the whole sum by the end of the year. a. was donated b. donated c. have been donated d. has been donated |
|